25 Haziran 2008 Çarşamba

Keremcem Röportajı "Metalica dinlerim"





















Kimleri dinliyorsunuz?

Daha çok rock müzik dinledim,Alanis Morrissette,Radiohead...

Daha öncesi Metallica,Sepultura...Sezen Aksu hayranıyım.

Bülent Ortaçgil'i, Mazhar Alanson'u da çok seviyorum.

Gerçekten her şarkılarını dinlediğim de "vay be" diyorum.Çok fazla müzik dinleyen bir insan değilim ama her şeyi de dinliyorum.Mesela Radiohead'in "The Bends" albümünü çok severim.Hatta arabada onu dinliyorum

Bu kadar büyük bir ilgi bekliyor muydun?

Aslında bugüne kadar olan hayatımın birleşimi şu ana kadar olanlar.Bunun içinde şans var;bunun içinde insanların beni sevmesi var. Pekala sevmeye bilirlerdi de.Ama her şeye rağmen şu nada yaşadıklarımı hak ediyorum.Ki böyle bir ilgi olmasaydı da kırılmazdım!

Hayatındaki en büyük değişiklik ne oldu?

Çok yoğun çalışıyorum,duygusal tatminim çok fazla,sevdiğim işleri yapıyorum,insanlar da o işleri seviyor.Evet,yalnız başına yolda yürümek gibi imkanlarım olmuyor ve de çok güzel bir şey değl ama değişen şeylerden bir tanesi.eskiden kalabalık içinde yalnız yürürken,şimdi tam da yalnız olmuyorsunuz.

En çok neyi özlüyorsun?

En çok İstiklal Caddesinde yalnız yürümeyi!...

Adım adım gelişen,ancak filmlerde olacak cinsten bir star hikayesine doğru gidiyor hikayen değil mi?

Evet,İstanbul'a geldikten 3 yıl sonra çıkabildi albüm.Belki de hazır olmamın nedeni buydu.o 3 sene bana çok şey öğretti."Bana çabuk şöhret" diyorlar ama yok öyle bir şey.3 sene albümümü çıkartmak için uğraştım, albümüm çıktıktan bir sene sonra da diziyle birlikte bu kadar çok sevdi ve tanıdı insanlar.

Çıkarken odaklandığın hedef neydi?

Daha müzik odaklıydı elbette.Zaten o kadar popüler kaygıları olan bir albüm değil.

Konserlerdeki durum tam olarak ne peki?

Tutkt!İlk konserimde soru işareti vardı kafamda;şarkılarımı biliyorlarmı yoksa sadece beni mi görmeye geliyorlar,diye soruyordum kendime.Ama gittiğim bütün konserlerde gördüm; bütün şarkılarımı ezbere biliyorlar

"Eylül"ün sound'unu nasıl tanımlıyorsun?

Şarkılarımı ilk gitarla çalarken ne hissediyorsam öyle çaldık ve ortaya çıkan da albümün sound'u oldu

Bir yılın sonunda dönüp baktığında ortaya çıkan resim ne sence?

Şu anda birinci basamaktayım.En başında ve en tehlikeli yerindeyim aynı zamanda.Çok fazla endişe duymamaya çalışıyorum.En önemli basamak ikinci ve üçüncü basamak.On yıl sonra insanların beni dinlemeleri ve seyretmelerini belirliyen de şimdi yapacaklarım.Bu,on yıl sonra beni dinlesinler demekle olmuyor.Güzel bir şarkı yazmakla oluyor.Zaten uzun vadeli hedefler koyan biriyim,"kalıcı olmak istiyorum"demek kolay başarılacak bir hedef de değil.Kısa vadeli hedeflerimi başardım.

Güzel şarkı yazmak derken?

Çalmaktan ve söylemekten sıkılmayacağım,insanlar bir şey anlatabildiğim şarkılar.En az bir insan seviyorsa da zaten o şarkı iyidir.

İlham kaynağın ne?

Aşk!

Aşk Oyunu'nda oynadığın sarp'la Keremcem arasında nasıl bir ilişki var?

Sarp benden çok uzak bir karakter değil.Kırkınca bölümü çekiyoruz gitgide bana benziyor.

Ekşi Sözlük'te adına açılan 122 entry içinde "yakışıklı" yorumunu takip eden ikinci bir yorum da "kaliteli..."

Sahneye ilk smokinle çıktığımda "Kalite böyle mi yükseltilmeye çalaşlıyor"gibi yorumlar yapılmıştı.Oldum olası krvat takmayı çok severim.Eğer böyle bir yorum varsa,ben kaliteli olmak adına ekstra bir şey yapmadım.Çıkıp da ortaya çok kaliteli müzik yapıyorum,demedim kimseye.

Smokinle çıkmak senin için bir saygı unsuru mu?

Aynen öyle.

Hep böyle mi olacak?

Devam ettiğim kadar böyle gidecek.Zaten çok da dans eden bir insan değilim.Kravattan ya da papyondan hiç de rahatsız olmuyorum.

Dans etmeyi sevmez misin?

Çok severim.Yedi yıl bir yunan gemisinde çalışmıştım ve 26 mayıs tarihinde Harbiye Açıkhava Tiyatrosu'ndaki konserimde,çok yakın bir arkadaşımla,Anthony Quinn'in oynadığı Zorba filmindeki bir müzikle sirtaki yapacağız.Bir de iki yıl Arjantin tangosu dersleri aldım.onun dışında tabiki dans ederim tabiki sallanırım..

Bundan sonra neler var?

Hayatımda hiç hıslı olmadım.En az bu albümdeki kadar güzel şarkılar yapmak,en az bu albüm kadar güzel bir albüm yapmak...Eğer oyunculuk olacaksa en az Aşk Oyunu kadar iyi bir oyunculuk deneyimi.Çok büyük hedeflerim yok.

Hiç yorum yok: